Niewybuchy, niewypały
Materiał wybuchowy stosowany w technice wojskowej jest odporny na działanie warunków atmosferycznych i niezależnie od daty produkcji może zachować swoje właściwości wybuchowe.
W przypadku znalezienia niewybuchu lub niewypału, pocisk należy pozostawić na miejscu odnalezienia. Kategorycznie nie wolno przedmiotu odkopywać, podnosić, przenosić, tym bardziej wrzucać do ognia.
Informację o znalezieniu przedmiotu znależy niezwłocznie przekazać do Urzędu Gminy Godów lub na Policję. dane kontaktowe dostepne poniżej.
Dane kontaktowe (zgłoszenia incydentów)
Sposób zgłoszenia
Podczas rozmowy z dyspozytorem należy przekazać następujące informacje:
- imię, nazwisko, nr telefonu,
- dokładna lokalizacja znalezionego materiału wybuchowego (adres, ulica, nr domu),
- termin wykrycia materiału,
- imię i nazwisko oraz adres osoby, która wykryła materiał i może wskazać jego miejsce.
Interwencje
W ciągu 72 godzin od zgłoszenia informacji, na wskazane miejsce przybędzie patrol rozminowywania. Interwencje pilne, takie jak usuwanie przedmiotów niebezpiecznych w miejscach publicznych (szkoły, drogi publiczne, osiedla mieszkaniowe), realizowane są w terminie do 24 godzin. Po przybyciu patrol zabezpieczy teren i przystąpi do usuwania i unieszkodliwiania znalezionych przedmiotów wybuchowych.
Do czasu przybycia patrolu saperskiego niebezpieczny teren będzie zabezpieczony przez Policję.